Oulun kansallinen senioripiiri piti 25.-26.4.2024 kehittämispäivät Kajaanissa hotelli Kajanuksessa.

Paikalle oli saapunut yhdistysten jäseniä Kajaanin lisäksi Oulusta, Ylivieskasta ja Kalajoelta, yhteensä 15 jäsentä.

Alustuksena Senioriliiton Esa Anttonen kertoi Seniorilähettiläs-toiminnasta ja Antti Auer viestintä- ja markkinointistrategiasta.

Ensimmäisen päivän tavoitteena oli ideoida kaikille yhdistyksille viestintä- ja markkinointimenetelmiä. Erityisenä huolena oli yhdistysten työnjako, jäsenten tarpeiden huomioiminen ja viestintämenetelmät sekä erityisesti keinot jäsenmäärän laskun estämiseksi. Ideointi tehtiin yhdistyskohtaisissa työryhmissä, joihin osallistui myös muiden yhdistysten jäseniä. Työryhmien tulokset arvioitiin yhdessä.

Toisena päivänä oli työkalukoulutusta omilla tietokoneilla. Antti Auer esitteli yhdistysten nettisivuille tehdyt Facebook- ja Kilta-integraatiot kuvien ja tapahtumien tekemiseksi. Liisa Auer esitteli Teams-, Kilta-, WhatsApp-sovellusten käyttöä.

Kaiken kaikkiaan tuottelias päivä hauskassa seurassa ja hienossa paikassa. Suuret kiitokset hienoista järjestelyistä Kajaanin yhdistykselle ja piirin hallituksen puheenjohtaja Taru Niemelle.