Mukava jäsentilaisuus retkeillen ja rentoutuen-kulttuuriakaan unohtamatta

Lohjan kansalliset seniorit ry - Aallonmuotoinen rakennus kätki tietoa ja kivaa tekemistä ja kuuluisassa Kotkan ruusun kampaamossa oli nyt lakiasiaintoimisto.

Toukokuun jäsentilaisuus pidettiin perinteisesti retkeillen. Vierailimme Kotkassa tutustuen Merikeskus Wellamoon, uudistuvaan kantasatamaan ja Sapokan vesipuistoon. Aallonmuotoisessa rakennuksessa oli monta merellistä ja seudun tarinoita kertovaa museonäyttelyä, tapahtumia, ravintola ja museokauppa.

Ryhmissä opastettuina kiersimme museotiloja tutustuen Ruotsinsalmen sekä Kotkansalmen historiaan ja asutukseen. Sen jälkeen söimme Laakongissa maukkaan lounaan, jonka jälkeen kävimme rakennuksen muissa näyttelyissä ja satama-alueella.

Kaupunkikierroksella tutustuttiin Kotkan nykyelämään, puistoihin ja arkkitehtuuriin sekä historiallisiin alueisiin, kuten Katariinan puistoon. Näimme myös talon, jossa aikoinaan sijaitsi kuuluisaksi tullut ”Kotkan Ruusu”, nyt sieltä sai vain lakitoimiston palveluja.

Kevätkesän upea sää kruunasi retkemme, joka päättyi Sapokan vesipuistoon ja sen vieressä oleviin ravintoloihin vierasvenesatamassa. Virvokkeet ja jäätelö tekivät kauppansa. Hyvä tutustumiskohde.