Matkassa senioreiden kanssa!

Senioriliitto ja sen paikallisyhdistykset tarjoavat jäsenille monipuolista ja mielenkiintoista matkatoimintaa niin kotimaahan kuin ulkomaille.

Elämyksiä, uusia kokemuksia, hyvää seuraa, ruokaa ja juomaa sekä luotettavia matkakumppaneita. Muun muassa näitä asioita seniorit odottavat yhdistysten ja liiton matkoilta. Matkatoimintamme erityisesti yhdistyksissä on laajaa ja mielenkiintoista. Tätä täydentää liiton matkatoiminta. Senioreilta senioreille laadukkaasti!

Matkatoiminta senioriliitossa on ollut vuosia aktiivista ja pyrkinyt tarjoamaan uusia elämyksiä paikallisyhdistysten jäsenille täyttäen harvinaisempia toiveita ja ideoita. Matkatoimintamme kärkenä on tuottaa valikoitujen matkakumppaneiden kanssa elämäniloa sekä laadukkaita elämyksiä senioreille.

Senioriliiton matkat ovat senioreille räätälöityjä kokonaisuuksia, joten ne eivät ole vertailukelpoisia omatoimimatkoihin tai muihin matkatoimistojen tarjoamiin matkoihin. Senioriliiton matkat toteutetaan aina matkakumppanien kanssa, jotka vastaavat käytännön asioista aina matkan suunnittelusta ja toteutuksesta, varauksiin ja asiakkaiden kysymyksiin vastaamiseen.

Matkatoiminnan haasteet ja mahdollisuudet

Toimintaympäristö on muuttunut matkatoiminnassa varsin nopeasti. Koronan jälkeen on nähty muun muassa nopeita kapasiteettimuutoksia hotelleilla, henkilökuntavajetta matka- ja majoituskohteissa, nopeita muutoksia lentoreiteissä ja nopeasti nousseita hintoja ja kiristyneitä maksuehtoja kohteista matkanjärjestäjille.

Tämä on näkynyt matkustajille eri tavoin. Välillä olemme joutuneet muuttamaan matkaohjelmaa nopeallakin aikataululla, matkojen hinnoissa on ollut nousupainetta ja päätös lähteä matkalle tulee tehdä aikaisempaa nopeammin. Esteettömän matkan järjestäminen on lykkääntynyt yhteistyökumppanien puutteen takia mutta sellainen pyritään toteuttamaan vuonna 2025.

Positiivisena näkymänä on matkailualan nopea ja vahva elpyminen ympäri Eurooppaa. Ihmiset haluavat matkustaa, kokea ja näkeä uusia asioita. Tämä tuo myös uusia mielenkiintoisia matkakohteita ja ohjelmamahdollisuuksia.  Uusina matkatyyppeinä ovat esimerkiksi senioreilla sopivat vaellusmatkat sekä ROPAX-matkat Saksaan.

Senioriliiton matkakumppanit esittelyssä

Suurin kumppanimme matkatoiminnassa on Matkapojat, jotka vastaavat tällä hetkellä esimerkiksi Patina-lehden matkoista, osasta jäsenmatkoja sekä suosituista patikointimatkoista. Matkapojat ovat myös tuttu matkatoimistokumppani esimerkiksi Elämäniloa ja voimaa -risteilyltä.

Toinen senioriliiton matkakumppani on suomalainen perheyritys Kristina, joka on erikoistunut yhteismatkailuun. Kristinan kanssa toteutamme erilaisia jokiristeilyjä, ROPAX-matkoja Finnlinesin aluksilla Saksaan sekä erikoisempia matkoja harvinaisempiin kohteisiin.

Jäsenetukumppaninamme on toiminut vuosien ajan kotimainen varustamokonserni Viking Line Abp, joka tarjoaa senioreille alennuksia erilaisista reittimatkoista ja risteilyistä. Elämäniloa ja voimaa -risteily toteutettiin onnistuneesta Viking Linen Gabriellalla.

Mistä löydät senioriliiton matkat?

Ajankohtainen matkatarjontamme kumppaniemme kanssa on aina löydettävissä osoitteessa www.senioriliitto.fi/matkat. Matkoja mainostetaan tämän lisäksi Patina-lehdessä sekä osana sähköistä jäsenkirjettä, joka lähetetään senioriyhdistysten jäsenille noin joka toinen viikko!

Tulevana kesänä meillä on suositut matkat ruusujen Visbyhyn Viking Gabriellalla 14.6.-16.6.2024 Matkapoikien kautta sekä Saarenmaan oopperapäivät 15.7.-28.7.2024 Matka-Agenttien kautta. Kysy vielä viimeisiä paikkoja näille matkoille vastuullisista matkatoimistoista!

Tulevan syksyn matkatarjontaa

Matkapojat: Opastettu matka Upsalaan 12.-15.8.2024

Kaksi yötä laivalla ja yksi yö hotellissa. Uppsalassa tutustumme mm. kasvitieteel­liseen puutarhaan, Vanhassa Uppsalassa näemme Kuninkaan kumpuja, jotka ajoittuvat noin 400-500-luvuille ja ovat Ruotsin tunne­tuimpia muinaisjäännöksiä. Vierailemme myös Linnén puutarhassa, joka on keidas keskellä Uppsalaa. Uppsalan upeaa Tuomiokirkkoakaan ei kannata jättää väliin! Matkan aikana vierailemme myös Tukholmas­sa Drottningholmin linnassa ja sen upeassa barokkipuutarhassa.

Matkapojat: Senioriliiton Patikkamatka Kitzbühelin maisemiin 8.9.-13.9.2024

Matkamme suuntautuu Itävaltaan, kuuluisan laskettelukeskuksen Kitzbühelin läheisyyteen. Tervetuloa mukaan katsomaan missä Palanderin Kalle voitti ne kaksi Maaliman Cupin pujottelua. Käytössämme on hotellissa joka ilta sauna ja uima-allas. Patikat ovat suunniteltu pituudeltaan joustavaksi ja niitä mahdollista muokata ryhmän kunnon ja motivaation mukaan. Ryhmä voidaan tarvittaessa myös puolittaa ja osa voi patikoida pitempään ja osa ottaa lyhemmät reitit.

Kristina Cruises: Kansallisen senioriliiton Tonavan jokiristeily - Historian ja kulttuurin Tonava 22.-29.9.2024

Rentoudu viikko mukavalla jokilaivalla, ympärilläsi syksyyn pukeutunut, kaunis Tonava. Nauti upeista pääkaupungeista, hienoista historiallisista nähtävyyksistä ja joenvarren levollisista maisemista. Levähdä laivalla ihastuttavia jokivarren maisemia katsellen. Sivuille jäävät joenvarren kylät ja aprikoosipuutarhat, viiniviljelmät ja rauniolinnat. Ihastele komeaa, koristeellista barokkiarkkitehtuuria pitkin matkaa, kuten Bratislavassa Komein yksittäinen nähtävyys lienee Melkin linnoitusmainen luostari kauniine kirkkoineen ja arvokkaine kirjastoineen.

Matkapojat: Senioriliiton Irlannin kiertomatka Galway ja Dublin 9.10.-13.10.2024

Lähde vihreän saaren ystävälliseen syleilyyn. Suuntaamme ensimmäisenä Galwayhin, joka sijaitsee meren rannalla ja se on yksi Länsi-Irlannin suurimpia kaupunkeja. Vierailemme Moherin kallioilla, jotka ovat yksi tämän matkan huippukohdista! Nämä mahtavat jyrkänteet laskevat äkkijyrkästi mereen. Tällä matkalla ehdit tutustumaan myös Dubliniin. Lennämme Finnairilla! Matkalla senioriliiton edustajana järjestöpäällikkö Pia Nyman.

Ota yhteyttä matkanjärjestäjäkumppaneihimme ja kysy senioriliiton matkoja!

MATKAPOJAT

Soittamalla: 010 2323 200 ma-pe 9–16