Liikuntapäivä Keravan Keinukalliolla

Järvenpään kansalliset seniorit ry - Reippailu luonnossa on eri-ikäisten suuressa suosiossa. Liikkuminen raikkaassa ulkoilmassa haastoi 80 senioria 7.5. 2024 yhteiseen kisaan.

Kolmen eri senioriyhdistyksen jäsentä Keravalta 40, Järvenpäästä 30 ja Tuusulasta 10 osoitimme kestävyyttämme Keinukallion urheilupuistossa monin tavoin. Nousimme kuntoportaita, kolmen kilometrin sauvakävely polveilevassa maastossa sujui leikiten ja ohjattu keppijumppatuokio vain piristi. Grillimakkara, kahvi, mehu ja korvapuusti täyttivät ravintotarpeemme. Seniorit vaihtoivat ajatuksia ja solmivat jopa uusia tuttavuuksia. Liikuntakortteihin saatiin lisää merkintöjä. Jopa älypuhelimen sovelluksella kykeni seuraamaan omia suorituksiaan. Hyvin tasaväkisesti yhdistysten edustajat liikkuivat. Kunto ja mielikin kohenivat lisäten terveysvaikutuksia. Keinukallion luonto on jykevää ja tarjoaa monenlaisia mahdollisuuksia ja haasteellisiakin reittejä niitä kaipaaville. Seniorit olivat tyytyväisiä ja tätä toivottiin lisää. Keravalta oli eniten osallistujia, joten se voitti yhteisen haastekisan. Paljon onnea Keravan kansalliset seniorit!