Jyväskylän senioreiden iloinen hyvinvointipäivä 6.5.2024

Jyväskylän seniorit viettivät iloisen hyvinvointipäivän Laukaan Peurungassa. Osallistujille oli tarjolla monipuolista liikuntaa ja aivojumppaa.

Neljäkymmentä neljä pirteää Jyväskylän senioria vietti urheilullisen päivän Laukaan Peurungassa. Bussimatka Jyväskylästä Peurunkaan on vain puoli tuntia ja perillä olemme järvimaisemissa mäntymetsän keskellä. Aamukahvin jälkeen jakaannuimme pienryhmiin, joissa ohjelmissa oli faskia, jooga ja kuntosali. Faskia oli suurelle osalle osallistujista uusi tuttavuus mutta ei varmaankaan viimeinen faskia -tunti. Faskia on suomeksi peitinkalvo. Se ympäröi lihaksia ja lihasäikeitä. Harjoittamalla näitä peitinkalvoja vähennetään esimerkiksi yleistä kömpelyyttä. Kuntosalilla saimme asiantuntijan neuvoja laitteiden käytössä, kuinka toistot kannattaa tehdä ja tauottaa. Lounaan jälkeen kisasimme tiimitehtävien parissa. Peurungan ohjaajat olivat laatineet ryhmille aivojumppaa. Rakensimme tornin paperista ja haimme sokkona kirjaimia, joista piti muodostaa suomenkielinen sana. Aivojumpan jälkeen oli vapaata ulkoilua Peurungan hienoissa maastoissa. Osa senioreista oli allasjumpassa.