Imatran seniorit seniorikävelyllä Saimaan rannoilla

Pipot ja lapaset olivat tarpeen, kun imatralaiset kansalliset seniorit lenkkeilivät liikuntapäivän kävelyreitillä.

Saimaan rannalla puhalsi kolea kevättuuli, kun kiersimme Ukonlinnan maisemissa Lammassaaren ympäri kulkevan vaihtelevan luontopolun. Luonnonkaunis lenkkimaisema sijaitsee lähellä kuukausitapaamisten kokoontumispaikkaamme Imatran kylpylää.

Reilut parikymmentä senioria uhmasi hyistä toukokuun aamupäivän säätä. Matti Salsteen vetämän alkuverryttelyn ja -lämmittelyn jälkeen askel kulki jo mukavasti ja lenkille päästiin myötätuulessa. Lammassaaren toisella puolella meno vaihtui hyiseksi takatalven keliksi ja lumihiutaleetkin uhkailivat kulkijoita.

Keväinen koleus pisti kulkemaan rivakasti ja puolivälin laavun nuotiopaikan antimet tekivät hyvin kauppansa. Lenkkeily vaatii aina kunnon eväät, huolto pelasi hienosti, makkarat ja juomat olivat paikallaan. Nuotio- ja makkaravastaavina toimivat Jorma Ignatius ja Harri Kujala.