Ensin leipä kasvatetaan, sitten vasta jaetaan

Pohjanamman kansalliset seniorit ovat näyttävästi esillä Seinäjoen Farmarimessuilla. Haluamme selventää, mitä ruokamaakunta todellisuudessa tarkoittaa.

Pohjanmaalla toimii aikaansa seuraavia seniorien paikallisyhdistyksiä. Jäsenkuntamme koostuu eläkeläisistä, jotka ovat taannoisessa työelämässään edustaneet kattavasti maakuntamme eri ammattikuntia: yrittäjiä, opettajia, hoitoalan ammattilaisia tai ruokamaakuntamme rakentajia, viljelijöitä. Yhteinen tavoite heillä on ollut saada aikaan jotakin hyvää sekä itsensä että muiden kansalaisten hyväksi.

Toimintamme tähtää ihmisten hyvinvointiin. Aikaansa seuraten paikallisyhdistyksemme järjestävät vierailuja sekä esitelmätilaisuuksia periaatteella, että aina voi oppia uutta sekä antaa käyttöön elämänsä aikana oppimaansa kokemusasiantuntijuutta. Kulttuuriakaan ei ole unohdettu hyvinvoinnin kulmakivenä. Seniorit ovat oppineet tosiasian, että ensin on leipä kasvatettava ja leivottava ennen kuin sitä riittää jaettavaksi.

Olet tervetullut Kansallisten seniorien jäseneksi, jos koet oheiset ajatukset omiksesi.