Elämäniloa ja voimaa Kangasalla 13.5.2024

Kangasalla vastattiin senioriliiton haasteeseen järjestämällä liikuntatapahtuma keväisestä säästä, joutsenista ja kulttuurist nauttien

Kangasalan kansalliset seniorit vastasivat omalta osaltaan Senioriliiton kutsuun järjestää liikuntatapahtuma viikolla 13. – 19.5. Kangasalla se järjestettiin jokaviikkoisen kuntokävelyn yhteydessä maanantaina 13.5. Onni suosi meitä sään puolesta, aurinkoinen ja lämmin kevätpäivä herkisti kävelyporukkaamme. Luonto oli herännyt eloon, sini- ja valkovuokkojen kukinnot matkareitillämme, ilahduttivat reipasta kävelyämme. Samoin saatiin ihailla kansallislintumme, laulujoutsenien kevätpuuhasteluja. Matkallamme ohitimme kangasalalaisen Hilda Pihlajamäen (1866-1951) muistomerkin. Hän oli suomalainen näyttelijä. Hän työskenteli mm. Kansallisteatterissa 1904-1932. Hän sai Pro Finlandia-mitalin 1946. Kävelymme sisälsi sekä kulttuuria että reipasta mieltä. Liiton teema ”Elämäniloa ja voimaa” toteutui osaltamme. Toivotamme kaikille nautinnollista kesää. Syksyllä kohti uusia seikkailuja. Säännölliset maanantaikävelyt yhdistys on järjestänyt maaliskuusta 2021