PÄIVITETTY 19.9.: Tilannetiedote jäsenrekisterin käyttökatkosta sekä uudesta SenioriAppista

Maanantaina 16.9.2024 alkaa pitkään valmisteltu Kilta-jäsenrekisterin päivitys ja uuden SenioriAppin julkaisu. Tässä tiedotteessa asiaa siitä kuinka valmistautua muutokseen ja kuinka se etenee.

TILANNEPÄIVITYS 19.9. - SENIORIAPPI klo 18

Tapahtumailmoittautumisen tietojen automaattinen täyttö SenioriAppissa otettu käyttöön!

Kilta-jäsenrekisterin osalta tilanne sama kuin 18.9.

TILANNEPÄIVITYS 19.9. - SENIORIAPPI klo 16

SenioriAppi on nyt julkaistu ja jäsenistö saa viestin asiasta iltapäivän aikana.

• tapahtumailmoittautumisen tietojen automaattinen täyttö ei toimi vielä

Kilta-jäsenrekisterin osalta tilanne sama kuin 18.9.

TILANNEPÄIVITYS 18.9. - Kilta-jäsenrekisteri

Olemme päässeet uudistuksessa siihen pisteeseen, että jäsenrekisterin käyttökatko on loppunut ja Kilta-jäsenrekisteri ja tapahtumanhallintaohjelmisto on nyt käytettävissänne. SenioriAppin käyttöönotto viivästyy ohjelmistokehittäjästä johtuvista syistä. Ilmoitamme tilanteen muuttumisesta erikseen.

Jäsenrekisteriin käyttöoikeudelliset ovat jo saaneet käyttöönotosta viestin suoraan ohjelmasta.

Lue ohjeet ja ota Kilta käyttöön https://www.senioriliitto.fi/jasenille/yhdistysten-toimitsijoille/

Kilta on käytettävissä muutoin kokonaan, mutta

• älä vielä lähetä laskuja, ennen kuin olemme tarkistaneet toimivuuden
  • osallistujien automaattinen hyväksyntä tapahtumahallinnassa ei toimi vielä
  • nimettömien osallistujien määrät eivät näy tapahtumahallinnan raporteissa tai tapahtumahallinnan tapahtumahaun osallistujamäärissä
  • raporteissa on horjuvuutta

Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että ratkomme mahdolisia virhetilanteita tai vastaavia sitä mukaa kun niitä tulee ilmi yhdessä kehittäjän kanssa.

Mahdolliset huomiot pyydetään laittamaan osoitteeseen toimisto@senioriliitto.fi mahdollisimman tarkan kuvauksen ja kuvakaappauksen kera. Tapahtumien osalta toivotaan tapahtuma ID -numeroa tai linkkiä tapahtumasivulle Kiltaan. Viestiin on hyvä laittaa myös mikä yhdistys on kyseessä.

Nykyisen jäsenkorttiapplikaation tuki on loppunut 31.8. ja applikaation voi poistaa. Kaikkiin jäsenrekisterin toimintoihin tulee käyttökatkos 16.9.-18.9.2024.

Uutta jäsenrekisteriä on testattu niin liiton toimiston kuin testiryhmän toimesta keväästä saakka. Kuten aina, yllätyksiä voi ilmetä ja mahdolliset ongelmatilanteet ratkaistaan yhdessä tietojärjestelmän toimittajan kanssa.

Jäsenrekisteri uudistuu ja uusi SenioriAppi julkaistaan

On hyvä huomioida, että kaikkiin jäsenrekisterin toimintoihin tulee käyttökatkos 16.9.2024 alkaen. Käyttökatkos kestää arviolta 18.9.2024 saakka ja se koskettaa koko jäsenrekisteriä:

• jäsentietojen muokkausta,
  • jäseneksiliittymislomaketta,
  • tapahtumahallintaa kokonaan (mm. tapahtumakalenterit liiton, piirien ja yhdistysten nettisivuilla ja ilmoittautumislomakkeet),
  • jäsenkorttiapplikaatiota, joka poistuu käytöstä jo 13.9. alkaen,
  • ulkoisia jäsensivuja,
  • sähköpostien ja tekstiviestein lähettämistä
  • sekä laskutusta/reskontraa.

Jäsenkorttiapplikaation ja senioriliiton jäsensivut korvaava SenioriAppi julkaistaan myös 18.9. ja sen asentamisohje/käyttöohje lähetetään koko jäsenistölle samana päivänä.

Voit tutustua SenioriAppin kirjautumis- ja asennusohjeeseen jo ennakkoon täältä (huomioithan, että kirjautumissivun osoite julkaistaan vasta keskiviikon 18.9. aikana): www.senioriliitto.fi/senioriappi

Mitä SenioriAppi tarjoaa paikallisyhdistyksen jäsenille

Uudessa SenioriAppissa ovat muun muassa seuraavat ominaisuudet:

• Henkilöjäsen voi muokata omia jäsentietojaan laajasti
  • SenioriAppissa on kuvia, videoita, ja aikaisempaa laajempi käyttömahdollisuus.
  • SenioriAppin kautta voi yhdistys viestiä jäsenilleen ja jäsenet yhdistykselle.
  • SenioriAppissa näkee laskutustiedot ja laskun maksutilanteen.
  • SenioriAppissa näkyy erikseen tulevat ja menneet tapahtumat
  • Mahdollistaa suoran ilmoittautumisen tapahtumiin SenioriAppin kautta (tietyt tiedot tulevat automaattisesti ilmoittautumiseen).
  • Kirjautumiseen jäsen voi ottaa käyttöön myös autentikaattorisovelluksen tuomaan lisäturvan halutessaan
  • Korvaa jäsensivut ja jäsenkorttiapplikaation

Ota ylös seuraavat omat tietosi:

• Jäsennumerosi
  • Jäsenrekisterissä oleva sähköpostiosoitteesi
  • Jäsenyhdistyksesi

Yhdistysten yhteystiedot löydät täältä: https://www.senioriliitto.fi/liitto/piirien-ja-yhdistysten-yhteystiedot/

Huomioithan ystävällisesti, että uuteen SenioriAppiin kirjautumiseen ensimmäisellä kerralla tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen.  Jos sinulla ei ole toimivaa sähköpostiosoitetta, voit kirjautua jäsennumerolla mutta salasanan asettamista varten ota yhteyttä oman paikallisyhdistyksesi jäsenrekisterivastaavaan (Mutta vasta uudistuksen jälkeen jotta yhdistyksessä on ehditty tutustua uuteen jäsenrekisteriin).

Huomioithan myös, ettei senioriliiton toimisto pysty antamaan yksilöopastusta SenioriAppin käyttönotossa, sillä SenioriAppin käyttäjämäärän voi potentiaalisesti nousta yli 20 000 henkilöön.

Mitä voin tehdä valmistautuakseni muutokseen?