Nettideittiturva: Suojellaan sydämiä -webinaari 3.10.2024 klo 9–11

Nettideittiturva järjestää maailman romanssihuijausten torjunnan teemapäivän kunniaksi webinaarin torstaina 3.10. klo 9–11.

Webinaarissa kuullaan puheenvuoroja romanssihuijauksen ilmiön historiasta ja nykytilanteesta sekä saatavilla olevista tukipalveluista. Puhujina tilaisuudessa ovat Rikosuhripäivystyksen kehitysjohtaja Jaana Koivukangas ja Nettideittiturvan pääsuunnittelija Helmi Korhonen. Tilaisuuden juontaa Nettideittiturvan suunnittelija Janina Koski.

On erittäin tärkeää lisätä tietoisuutta romanssihuijauksista. Suomen keskusrikospoliisi on listannut romanssihuijaukset toiseksi suurimmaksi verkkopetosuhkaksi yhteiskunnassamme. Romanssihuijauksen uhriksi joutuminen aiheuttaa valtavaa häpeää, joka estää avun hakemisen. Me kaikki voimme vähentää sitä puhumalla ilmiöstä avoimesti ja uhreja syyllistämättä.

Toista kertaa vietettävä World Romance Scam Prevention Day lisää tietoisuutta verkossa jatkuvasti leviävistä romanssihuijauksista. Kansainvälistä teemapäivää järjestää Advocating Against Romance Scammers Inc. AARS on yhdysvaltalainen romanssihuijausten torjuntaan keskittyvä voittoa tavoittelematon järjestö. Sosped-säätiön ja Maria Akatemian yhteiskehittämishanke Nettideittiturva on ollut ensimmäisenä suomalaisena tahona mukana teemapäivässä sen alusta asti.

Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu webinaariin